MERGING PARTICLES | 2018 - Ungoing |
|
MALLEABILITIES/2 | VIDEO & PHOTOWORKS | 2017 A journey through a fossilised dystopia, plasticized landscapes, transmuted worldviews, the metamorphosis of the world in a (meta)physical crisis. https://www.youtube.com/watch?v=g4TdroC9S_g&t=158s
|
|
HEIMAT | VIDEO & PHOTO-INSTALLATION| 2016
|
|
GLIMPSE | VIDEO-INSTALLATION | 2015 |
|
|
|
MALLEABILITIES/1 | PHOTOWORKS | 2011-2017 Gemuteerde landschappen# Geplastificeerde Levensvormen# Nature mortes |
|
MU | VIDEO-INSTALLATION | 2010
|
|
BOUND | VIDEO-INSTALLATION, 2009 BOUND verkent de grenzen van het (on)herkenbare, van de associatieve verbeelding en organische abstracties, van vloeibaar geworden fossielen en sculpturen tot traag stollende materiebeelden en animistisch-aandoende aerials.
|
|
RECOLLECTION OF THE MIND | VIDEO-INSTALLATION, 2009 |
|
DRIFT | VIDEO-INSTALLATION, 2008 |
|
HUGR | VIDEO-INSTALLATION (+ PERFORMANCE), 2007 |
|
METRAMORPHOSES | VIDEO-INSTALLTION, 2007 Identiteit wordt gevormd door het complexe web van hoe we omgaan met de ruimte van het lichaam, de mentale ruimte en de fysieke ruimte. De video METRAMORPHOSES toont de voortdurende veranderingen, verschuivingen en wisselwerkingen binnen die schijnbare begrenzingen. |
|
BRAINBOX | INSTALLATION-PERFORMANCE, 2006 Installatie met licht, fosforiserend doek, performance |
|
UNDERGROUND | VIDEO-INSTALLATION (+ PERFORMANCE), 2006 In de video-installatie UNDERGROUND wordt via het gegeven van een vallend, zwevend en vliegend lichaam de relatie tussen aarde en kosmos vormgegeven. De kijker ervaart de aarde en de onvoorstelbare kosmos via een naakt ichaam, een ontvangende astronaut die er in contact mee staat en toegankelijk maakt.
|
|
SOFah! | VIDEO-INSTALLATION (+ PERFORMANCE), 2007 SOFah! maakte deel uit van de 3-delige installatie-performance i.s.m.
|
|
DUO | VIDEO-INSTALLTION, 2006 DUO is een video die vertrekt vanuit een eenvoudige ontdubbeling van |
|
SERIES NOIRES |Photoworks, 2005 Digitale fotomontage/reeks van 30 werken/ 20 x 16 cm |
|
TUNNELVISION | VIDEO-INSTALLATION (+ PERFORMANCE), 2005 In TUNNELVISION wordt de gefilmde ruimte op de reële tunnelruimte geprojecteerd.
De filmt toont hoe iemand schijnbaar de archtitectonische ruimte manipuleert en de muren verschuift. Het gefilmde beeld van de performer en de echte performer gaan met elkaar in interactie. Het filmmedium wordt in combinatie met performance gebruikt om het spel tussen echt en schijn/illusie, representatie en realiteit, van een ruimte ‘af te tasten’. Is het de pulserende ruimte die inwerkt op de performer of de performer die invloed uitoefent op de ruimte? |
|
FACELIFT | VIDEO-INSTALLATION, 2003 |
|
VERS | VIDEO-INSTALLATION (+ PERFORMANCE), 2003 VERS is een tocht doorheen een met geuren, kleuren, muziek, beelden en performatief opgeladen landschap met drie bewoonde serres, die elke wandelende kijker een net iets andere ervaring aanreikt. VERS wordt afgewikkeld tussen het “natuurlijke” en het kunstmatige/ klinische, tussen wat vers is en wat is aangetast. Een zintuigelijke wandeling i.s.m |
|
SPOT | VIDEO, 2004 SPOT is een voyeuristisch portret van een overbuur, herleid en vernauwd tot een wazig silhouet dat in de beweging van het schoonmaken van een raam de grenzen aftast van verschijnen en verdwijnen. |
|
FAMILYVIEW | VIDEO-INSTALLATION, 2001 FAMILYVIEW is een installatie in een woonkamer met zwevend transparant gordijn waarop reklamebeelden van artificiële familiale gezelligheid geprojecteerd worden. De beelden glijden over muren en deuren zoals de schimmen die achter vensters opdoemen tijdens een straatwandeling. De installatie draait de blik om: men kijkt van binnenuit naar beelden die men normaal gezien van buitenaf waarneemt. |
|
POINT OF VIEW | VIDEO-INSTALLATION, 2001 POINT OF VIEW is een interventie op de Valerius de Saedeleer ruimte in het Museum Oud Hospitaal te Aalst. Het onderzoekt de manieren van kijken naar een landschap. De ruimte is verduisterd en enkel details uit de schilderijen worden via rechthoekige lichtbundels uitgelicht. |